Hepsiburada, güçlü performansını üçüncü çeyrekte de sürdürdü
10.12.2024 - Salı 19:24Temmuz-Eylül devrinde 233 bin müşteri kazanımıyla faal müşteri sayısını
12,3 milyonun üzerine taşıyan Hepsiburada, yılın birinci 9 ayında 98 milyon sipariş aldı. Enflasyondan arındırılmamış toplam satış hacmi birinci dokuz ayda yüzde 90,4 oranında artarken bu oran enflasyondan arındırılmış datalara nazaran yüzde 17,4 oldu. Enflasyondan arındırılmış satış hacmi 122 milyar Türk lirasına ulaştı
Hepsiburada, operasyonel mükemmeliyet ve müşteri memnuniyeti üzerine inşa ettiği büyüme modeliyle, yılın üçüncü çeyreğinde de güçlü finansal sonuçlara imza attı. Enflasyondan arındırılmamış bilgilere nazaran yılın üçüncü çeyreğinde toplam satış hacmini daha evvel açıkladığı iddialarla uyumlu biçimde yüzde 70 oranında artıran Hepsiburada, enflasyondan arındırılmış bilgilerde de yüzde 10,3 büyüme performansı yakalayarak daldaki güçlü pozisyonunu pekiştirdi. Bu datalar ışığında yılın üçüncü çeyreğindeki toplam satış hacmi 42,3 milyar TL olarak gerçekleşti. Böylelikle Hepsiburada’nın enflasyondan arındırılmış 9 aylık toplam satış hacmi 122 milyar liraya ulaşırken, toplam satış hacmi büyüme oranı enflasyondan arındırılmış datalara nazaran yüzde 17,4 oldu.
Hepsiburada, verimlilik ve sürdürülebilir kârlılık performansını da yükselterek enflasyondan arındırılmış bilgilere nazaran FAVÖK’ün toplam satış hacmine oranını yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın tıpkı devrine kıyasla 0,9 puan artışla yüzde 1,2 düzeyine çıkardı. 9 aylık periyotta ise 0,6 puan artışla yüzde 1 olarak gerçekleşti. Öte yandan, Hepsiburada’nın operasyonel nakit akışı birinci 9 ayda yüzde 36,3 artışla yaklaşık 3,4 milyar TL’ye ulaştı; hür nakit akışı ise tıpkı devirde yüzde 50,5 artışla 2,1 milyar TL’ye yükseldi.
PLATFORMDA SATIŞA SUNULAN ESER SAYISI 280 MİLYONA YÜKSELDİ
Üç aylık periyotta yaklaşık 32 milyon sipariş alan Hepsiburada böylelikle 2024’ün birinci 9 ayında aldığı sipariş sayısını da geçtiğimiz yılın tıpkı periyoduna nazaran yaklaşık yüzde 25 artırarak 98 milyona çıkardı. Platformda satışa sunduğu eser seçkisini yüzde 33’lük artışla 280 milyonun üzerine taşıyan Hepsiburada, net müşteri kazanımında da kıymetli bir muvaffakiyete imza attı. Etkin müşteri sayısı üçüncü çeyrekte 207 bin artışla 12,3 milyon düzeyine yükselirken, böylelikle saatte 96 yeni müşteri kazanımı gerçekleştirmiş oldu. Müşterilerin son 12 aydaki sipariş sıklığı ortalaması ise 10,8 oldu.
“MÜŞTERİ ODAKLI YAKLAŞIMIMIZ BİLANÇOYA YANSIYOR”
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, “Hepsiburada olarak, büyük bir gururla üstlendiğimiz ‘ticareti dijitalleştirme’ sorumluluğumuz yalnızca online bir alışveriş platformu yaratmakla hudutlu değil. Müşterilerimizin kaliteli ve emniyetli eserlere, en kolay ve en uygun formda ulaşmasını sağlamak, siparişten teslimata kadar onlara en güzel müşteri tecrübesini sunmak, bu vizyonun vazgeçilmez bir ögesi. Bu anlayışın ve müşteri odaklı fikir kültürünün, son devirde ortaya koyduğumuz güçlü bilançoların en büyük destekçisi olduğuna inanıyoruz. Bilhassa ağır rekabetin bulunduğu bölümlerde, daha çok tasarruf üzerinden sağlanmaya çalışılan bilanço kalitesinin aslında müşteri memnuniyetinden ve operasyonel mükemmeliyetten geçtiğini çok âlâ biliyoruz. 2024 yılı, Hepsiburada tarihinde, bunu sayılarla da ortaya koyduğumuz değerli bir dönüm noktası oldu. Seneyi, toplam satış hacmimizde yaklaşık yüzde 75 oranında büyümeyle tamamlamayı bekliyoruz. Enflasyondan arındırıldığında yüzde 13 seviyesinde bir büyümeden bahsedebiliriz” dedi.
“KÂRLILIK VE VERİMLİLİĞİMİZİ ARTIRDIK”
Eylül ayında gerçekleştirdikleri okula dönüş kampanyası ve Hepsiburada Premium üyelerinin artan sipariş sıklığının tesiriyle yılın birinci 9 ayında toplam satış hacimlerini yüzde 90,4 (enflasyondan arındırılmış %17,4) artırdıklarını hatırlatan Nilhan Onal Gökçetekin, “Bizim için satış hacmimizi artırmak kadar kıymetli olan öteki bir bahis bunu kârlı ve sürdürülebilir bir biçimde yapabilmek. NASDAQ Teknoloji Borsası’na kote olduğumuzdan bu yana birinci defa bir çeyrekte enflasyondan arındırılmış faaliyet kârı elde ederek, bu alanda kıymetli bir performans ortaya koyduk. Birebir biçimde FAVÖK’ümüzü üçüncü çeyrekte yüzde 287, yılın birinci 9 ayında ise yüzde 192 yükselttik. Tüm bunlara paralel olarak kârlılık oranımız da, üçüncü çeyrekte 2,1 puan güzelleşerek yüzde 11,5 ile halka arz sonrası periyodun en yüksek düzeyine ulaştı” dedi.
“HEPSİJET, BAŞKA PERAKENDECİLERE SUNDUĞU TAŞIMA HİZMETİ HACMİNİ YÜZDE 97 ORANINDA ARTIRDI”
Hepsiburada’nın güçlenen bilançosunda, yapay zeka odaklı yatırımların çok büyük hissesi olduğunu kelamlarına ekleyen Nilhan Onal Gökçetekin şu sözleri kullandı: “Gelir çeşitlendirme stratejimizin değerli bir kesimi olan yapay zeka odaklı yatırımlarımız, yalnızca Hepsiburada bünyesinde değil, platform dışında da çok güçlü büyüme performansları ortaya koyuyor. Türkiye’nin 81 vilayetinde hizmet veren HepsiJET, platform dışındaki perakendecilere sunduğu taşıma hacmini yüzde 97 oranında artırırken, dış müşterilerin toplam taşıma hacmi içerisindeki hissesi %35’e ulaştı. Türkiye’nin en büyük banka-dışı ‘şimdi al sonra öde’ oyuncusu olan Hepsipay, Hepsiburada Limiti tahlilinde yıllık 3,1 katlık hacim büyümesiyle hem bu alandaki yetkinliğini hem de bölümün potansiyelini ortaya koydu.”
‘HEPSİBURADA PREMIUM’U TERCİH EDEN MÜŞTERİ SAYISI 3,7 MİLYONA YÜKSELDİ
Hepsiburada üçüncü çeyrek bilançosu ve yatırımcı sunumunda öne çıkan öbür ayrıntılar da şu halde:
- Hepsiburada’nın toplam satış hacmi içerisinde pazaryerinin oranı yüzde 70,4’e ulaştı.
- Türkiye’de geliştirilen ve hayata geçirilen birinci üyelik bazlı sadakat programı olma özelliği taşıyan “Hepsiburada Premium” 30 Kasım prestijiyle 3,7 milyon müşteriye ulaştı.
- Hepsiburada, 75 Net Tavsiye Skoru ile en çok tavsiye edilen e-ticaret şirketi olma muvaffakiyetini korurken, HepsiJET 88 Net Tavsiye Skoru ile teslimat alanında tecrübe liderliğini sürdürdü.
- Hepsipay’in sunduğu ödeme tahlillerinin toplam satış hacmi içerisindeki hissesi yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 8,8’e ulaştı.
- 20 milyon öğrenciyi ve ailelerini yakından ilgilendiren ‘Okula Dönüş’ sürecinde 81 vilayetteki esnaf ve tüketiciyi bir ortaya getiren Hepsiburada, her yıl e-ticaretin rekorlarına sahne olan kasım ayında da 30 gün boyunca rekor indirimlere imza attı. Kasım ayı boyunca Hepsiburada platformu 500 milyon ziyaret alırken saniyede 12 eser satıldı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı